Menü

A kerékpározás élettani hatásai

Veress Máté - HillVital
2022. 03. 31. 09:42:00

Ne legyen kétséged afelől, hogy a kerékpározás egészséges. Most mutatunk néhány érvet mellette.
 

A kerékpározás képes javítani a mentális egészséget. Már több kutatás is bebizonyította, hogy az aktív életmód javítja a közérzetet és növeli az önbizalmat is. Segít feldolgozni a stresszt és edzésnek is jó. Akár egy túrázásra is mehetsz kerékpárral.
 

A kerékpározás segíthet elérni az ideális testsúlyt is. Óránként akár 400-1000 kalóriát is eltudsz égetni kerékpározással. Ez biztosan segít a fogyásban. Érdemes rendszeresen kerékpároznod.
 

A kerékpározással növelhetsz izomtömeget is. Nem csupán a zsírt égeti, hanem építi az izmokat, főleg a lábban.  A rendszeres bringázás mellett akár komoly izmokat is lehet építeni a lábra.

Erősíti a tüdőt és a légzést is a kerékpározás. De ez inkább akkor mondható el ha egy erdőben vagy nem egy nagy városban kerékpározol sokat. De ott is ajánlottabb mindenképpen a kerékpár. Ismét meg kell említeni a kerékpáros túrát ahol a természetben tekerhetsz és élvezheted a friss levegőt.

 

Kerékpározás közben felgyorsul a szívverés és a vérkeringés is javul. Ismét egy kutatás bizonyította be, hogy aki kerékpárral jár a munkába azoknál kevesebb az esélye a szívbetegségek kialakulásának.
 

A kerékpározás sokkal kevesebb izomsérülést okozhat mint a futás vagy egyéb sportok. Mivel nem veszi annyira igénybe annyira az ízületeket és az izmokat mint a futás.

Még akár időt is spórolhatsz vele, főleg ha nagy városban laksz. Mivel ott állandóan dugók vannak az utakon, ezért egy kerékpárral sokkal hamarabb elérhetsz egy adott helyre. A kerékpározás még akár javíthatja a tájékozódási képességet is.


Mint minden testedzés ez is javítja az alvásminőséget. Legfőképpen ajánlott a kerékpározás az idősebbeknek mivel nem terheli meg annyira a testet és mégis nagyon egészséges. Tehát a kerékpár ideális lehet minden korosztálynak.

A szellemi képességek fenntartásához fontos a rendszeres testedzés. Erre nagyszerű lehet a kerékpározás. A szaporább légzés miatt oxigéndús vér kerül az agyba, így javul az agy vér ellátása.
 

Az immunrendszer is erősebb lesz, csökken a megfázás és a nátha kialakulása. Ha már heti 4 alkalommal kerékpározol vagy valamilyen edzést csinálsz, akkor 40%-al csökkenhet a betegségek kialakulásának esélye.  

A kerékpározás élettani hatásai.

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés

VÁRJ! Ne hagyd itt az ajándékod!

Erősödő visszér fájdalmak a meleg idő beköszöntével?! Ha te is visszérpanaszokkal küzdesz, akkor ezt tudnod kell!