Barion Pixel
Weboldalunk annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson cookie-kat használ. Adatkezelési tájékoztató Elfogadom
Menü
ITT JÁRSZ A WEBÁRUHÁZBAN: > KEZDŐLAP >

A lilahagyma gyógyhatásai

A lilahagyma gyógyhatásai

hillvital.hu
2022. 11. 29. 11:07:00

A lilahagyma gyógyhatásai mellett nagyon jó forrása az A-, B1-, B2-, C- és K-vitaminnak.

A lilahagyma egy igazi C-vitamin bomba.

A lilahagyma vitamintartalma közül magasan kiemelkedik a C-vitamin, valamint a B-vitamin tartalma is igen magas. Megfázás esetén, a lilahagyma illóolaj jól tisztítja az orrot. A lilahagyma azon kívül, hogy csökkenti a vércukorszintet, vízhajtó hatásáról is ismert.

Emellett egy másik fontos vegyület, az orotsav, biztos forrásaként is tekinthetünk rá. Ennek a vegyületnek a leglényegesebb tulajdonsága, hogy segíti mind a májat és a szervezetet is a méregtelenítésben.

Ezek az antioxidánsok segítenek megakadályozni a zsírsavak oxidációját, valamint semlegesítik a szabad gyököket, meggátolja a rák terjedését és növekedését, valamint a gyulladások kialakulását is gátolja.
 

Mire jó a lilahagyma?

Sokakat foglalkoztató kérdés, hogy a lilahagyma mire jó? Most erre a kérdésre fogunk választ adni. A lilahagyma kiváló forrása a krómnak, ami csökkenti a vércukorszintetA krómhiány hosszú távon szív- és cukorbetegséghez vezethet. Ezek a létfontosságú ásványi anyagok és antioxidánsok a hagyma külső részében találhatók meg leginkább, ezért nem érdemes leszedni. Ha te is vízvisszatartással küzdesz, akkor érdemes a vízhajtó pirulák helyett a természetes megoldást választani vagyis a lilahagymát. A lilahagyma hatása közé tartozik ugyanis, hogy vízhajtó hatással rendelkezik. Tegyél a salátákba vagy egyéb ételeidbe. A lilahagymában olyan vegyületek is találhatóak amelyek meggátolják a rákos sejtek kialakulását valamint a tovább terjedést is.

A lilahagyma élettani hatásai között az is megemlíthető, hogy olyan vegyületeket tartalmaz, amelyek segítenek a méregtelenítésben ráadásul úgy, hogy a májban található ártalmas és kártékony anyagok gyorsabb eltávolításában is segít.

Tehát most, hogy már tudjuk a lilahagyma egészséges, érdemes rendszeresen fogyasztani ha szeretnénk megóvni magunkat a betegségektől.

 

 

A lilahagyma élettani hatásai

  1. Magas vérnyomás: A lilahagyma hatása a vérnyomásra a benne található kénvegyületeknek köszönhető, melyek segíthetnek csökkenteni a vérnyomást.

  2. Immunrendszer erősítése: A lilahagymában található allicin nevű vegyület segíthet erősíteni az immunrendszert, és csökkentheti a megfázás és az influenza kockázatát.

  3. Koleszterinszint csökkentése: A benne található vegyületek segíthetnek csökkenteni a "rossz" LDL koleszterinszintet, és növelni a "jó" HDL koleszterinszintet.

  4. Antibakteriális és gombaellenes hatások: A benne található allicin nevű vegyületnek van antibakteriális és gombaellenes hatása is, ami segíthet megelőzni és kezelni a bakteriális és gombás betegségeket.

  5. fájdalom csökkentés: Lilahagymával való étkezés után is fájdalomcsillapító hatású lehet, ami a kénvegyületeknek köszönhető.

 

 

A lilahagyma jótékony hatásai miatt nem csak az egészségnek hanem a szépségnek is jót tesz.
 

A hagyma hatása a bőrre is nagyszerű lehet. Az enyhén megégett bőr felületének a fájdalmát képes csillapítani és nyugtatja is a bőrt. Méregtelenítő hatásának köszönhetően a bőr alatti mérgeket is eltávolítja. Tiszta lesz a bőröd és pattanásoktól is mentes lesz. A benne található kéntartalmú vegyületek amelyek a csípős ízét és az illatát adják nagyon hasznosak a szervezet számára. Segít csökkenteni az LDL koleszterinszintet vagyis a „rossz” koleszterinszintet. 

Fontos tudni, hogy minél nagyobb hőfokon főzöd a hagymát, annál többet veszít az antioxidáns-tartalmából.

 

A vöröshagyma jótékony hatásai

A vöröshagyma rendkívül gazdag ásványi anyagokban, vitaminokban és nyomelemekben, így sok jótékony hatással van az egészségre. Néhány példa a vöröshagyma jótékony hatásaira:

  1. Segíthet csökkenteni a vérnyomást: A vöröshagyma gazdag kaliumban, ami segíthet csökkenteni a vérnyomást.

  2. Javíthatja az immunrendszer működését: A vöröshagyma gazdag C-vitaminban, ami javíthatja az immunrendszer működését.

  3. Segíthet csökkenteni a koleszterinszintet: A vöröshagyma kivonatai segíthetnek csökkenteni a "rossz" LDL-koleszterin szintjét a vérben.

  4. Gátolhatja a gyulladások kialakulását: A vöröshagyma sok olyan anyagot tartalmaz, amelyek gátolják a gyulladások kialakulását.


 

Egyes tanulmányok szerint a hagyma napi fogyasztása a vércukrot akár 50%-kal is csökkentheti.

A hagymakivonat egy vizsgálatban egész feltűnően csökkentette mind a túl magas vércukorszintet, mind a túl magas koleszterinértéket. A tanulmány eredményeit 2015. március elején tették közzé, mely szerint a hagyma valóságos cukorbetegség elleni szer. Ezen felül olcsó, szinte mindig elérhető, és nagyon egyszerűen az étrendbe illeszthető.

 

Egy további jótékony hatása volt a hagymakúrának, hogy testsúly csökkenéshez is vezetett.

A kutatók szerint azért, mert a hagyma serkenti az anyagcserét. Bár a hagyma hatásmechanizmusa a cukorbetegségnél még ismeretlen, vagyis még mindig nem tisztázott, hogy a hagyma milyen mechanizmusokon keresztül csökkenti a vércukorszintet. Még csak feltételezés, hogy a hagyma krómtartalma növeli a sejtek inzulinérzékenységét úgy, hogy több vércukrot lesznek képesek felvenni, és ezáltal csökken a vércukorszint. Egy másik verzió szerint a hagyma fokozott inzulintermelést vált ki a hasnyálmirigyben. A hagymának azonban minden esetben nyersnek kell lennie.

Ha tehát élvezni szeretnénk a hagyma antidiabetikus hatását, rendszeresen nyers hagymát kell ennünk, pl. salátában, mártogatósban, szendvicsen stb.

A nyers lilahagyma hatása a legerősebb és legjobb, mivel a hőkezeléssel nagyon sokat veszt a vitamintartalmából. Tehát ha szereted nyersen is akkor mindenképpen úgy fogyaszd. Ha zavar az erős szájszag tőle, akkor a fogyasztása után moss rögtön fogat. A megfőzött, párolt vagy más módon hőkezelt hagyma nem mutat hasonló hatást.

A hagyma káros hatásai szinte csak abban nyilvánulnak meg, hogy eléggé kellemetlen szájszagot ad ha nyersen fogyasztod, valamint nyers fogyasztás esetén okozhat gyomorproblémákat ha sokat eszel. Nagyon ritkán okozhat allergiás reakciókat is ha nem bírja a szervezeted a hagymát.

 

Mire jó a hagymatea?
A hagyma rendkívül gazdag ásványi anyagokban, vitaminokban és nyomelemekben, így a hagymatea is jó forrása lehet ezeknek az anyagoknak. A hagymatea segíthet csökkenteni a légúti megbetegedések tüneteit, mert gátolja a gyulladások kialakulását és javítja az immunrendszer működését. Emellett a hagymatea segíthet csökkenteni a vérnyomást és a koleszterinszintet is.

 

A lilahagyma nyersen fogyasztható?
Természetesen a lilahagyma nyersen is fogyasztható, bár az íze igen erős és csípős, és néhány embernek nehéz lenyelni, ezért inkább főve vagy pirítva fogyasztják. Túlzott fogyasztása semmiképp nem ajánlott ugyanis emésztési panaszokat okozhat, mint például gyomorégés vagy hasmenés.

 

A lilahagyma gyógyhatásai

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés