Menü

Beszéljünk az alacsony vérnyomásról!

Sági Zsolt - HillVital
2020. 02. 18. 13:01:00

Most beszéljünk az alacsony vérnyomásról!

A krónikus alacsony vérnyomás (hypotónia) akkor mondható ki, ha a szisztolés vérnyomás (első érték) nők esetében 100 Hgmm vagy annál alacsonyabb, férfiak esetében 110 Hgmm vagy kevesebb, a diasztolés értéktől (második érték) függetlenül.

Az egy alkalommal mért kóros érték nem tekinthető kórjelzőnek, ugyanis az aktuális vérnyomásértékeket számos külső és belső tényező módosíthatja.

Leginkább fiatal nőknél fordul elő.  A krónikus alacsony vérnyomás is különböző kórállapotok előidézője lehet, leginkább az agyi teljesítmény csökkenése, a motiváció szegénysége és a gondolkodás lassúsága miatt. Ezek a megállapítások szigorúan csak az állandó alacsony vérnyomásra jellemzőek, nem tartozik ide az, amely egyes testhelyzetekben jelentkező átmeneti hirtelen vérnyomásesést jelent.

Az idült hypotonia lehet tünetmentes, ilyenkor kezelést nem igényel.

 


A krónikus alacsony vérnyomás elsősorban az agyi funkciókat károsítja, megnehezítve ezzel a beteg életét, a mindennapi tevékenységek elvégzését.

Tünetei: fáradékonyság, nyugtalanság, csökkent szellemi terhelhetőség, a cselekvőkészség csökkenése, a motiváció hiánya.

Reggel gyakori a szédülés, a heves szívdobogásérzés, a légszomj, az étvágy csökkenése, jelentkezhet émelygés, hányinger is. A betegek kezei és lábai gyakran hűvösek, a hidegre érzékenyek. Az általános közérzet rossznak mondható. A kor előrehaladtával az alacsony vérnyomás fokozza a demencia (időskori elbutulás) kialakulásának veszélyét.

Az alacsony vérnyomás kezelése

Egyelőre nincs teljesen megbízható, bevált terápia amivel kezelni lehetne. Viszont helyette rendelkezésre állnak olyan általános tanácsok, amelyek segítségével javítani tudunk a helyzeten.

Sport: A szabadidő aktív eltöltése nem csak alacsony vérnyomás, de számos más betegség esetén is a hasznunkra lehet. Elsősorban javasolt olyan mozgásformát választani, amelyek a szív-, és vérkeringési rendszert edzik. Ilyen lehet például a futás, kocogás, séta, kerékpározás, úszás.

Folyadékfogyasztás: A kellő mértékű folyadékfogyasztás nem csak az alacsony vérnyomás esetén segíthet. A szervezetnek is szüksége van rá, így igazából elengedhetetlen az egészséges működéséhez. Ehhez a legmegfelelőbb választás a különböző vizek. Naponta 2,5 - 3 liter elfogyasztása javasolt.
 

Az alacsony vérnyomásról

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés

VÁRJ! Ne hagyd itt az ajándékod!

Erősödő visszér fájdalmak a meleg idő beköszöntével?! Ha te is visszérpanaszokkal küzdesz, akkor ezt tudnod kell!