Barion Pixel
Weboldalunk annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson cookie-kat használ. Adatkezelési tájékoztató
Elfogadom
Hungarian
English
German
Kategóriák

A kókuszzsír megdöbbentő pozitív élettani hatásai!

2023. 06. 26. 13:03:00 hillvital.hu

A kókuszzsír megdöbbentő élettani hatásai! A szervezet számára a jó minőségű állati zsírokon kívül még a hidegen sajtolt, növényi olajok biztosítanak védelmet, mivel a szervezetnek szüksége van zsírokra.
 

A kókuszolaj vagy a kókuszzsír a kókuszpálma érett húsának megszárításából és kisajtolásából nyert zsiradék.
 

A kókuszolaj főleg közepes hosszúságú, szilárd állapotú, telített zsírsavakat hordoz magában. A kókuszolaj emésztése könnyebb, mint más zsíroké, mivel szerkezete igen stabil.
 

A kókuszolajjal való sütés előnye, hogy nem keletkezik erős olajszag, ezért aki  szeret sütni, és nem szereti az olajszagot, annak kiváló lehet. Mivel a kókuszolaj rendkívül hő stabil, így kiválóan alkalmas arra, hogy felhasználjuk szinte bármilyen sütési-főzési tevékenység elvégezhető vele, amiket eddig zsírral vagy olajjal oldottunk meg.mivel magas hőmérsékleten sem bomlik szét a szerkezete.  A kókuszolaj nem terheli a májat, és nem is rakódik le zsír formájában a szövetekben. Támogatja az érrendszert, és nem emeli a koleszterinszintet, éppen ezért megelőzi a szívbetegségeket és az érelmeszesedést. Szelénhiány esetén is ajánlott a fogyasztása.
 

Mivel nagy mennyiségben tartalmaz telített zsírokat, ezért igen kiváló energiaforrás. 
 

Jelenleg a kókuszzsír két alapvető fajtáját különböztetjük meg: a szűz és a szűrt típusú kókuszzsírt. Közös tulajdonságuk, hogy úgynevezett hideg-sajtolásos eljárással készítik, mely által ráadásul a kókuszdió összes pozitív tulajdonsága megőrződik. A szűz kókuszolaj jellemzője, hogy mind illatában, mind ízében érződik a friss, kókuszos jelleg.
 

A szűrt kókuszzsír egy íztelenítési-szagtalanítási eljáráson esik át, hogy egy teljesen semleges ízű és illatú termékké válhasson.
 

Mivel a szűz kókuszolajat hidegen sajtolják a kókuszdió bélből, ezért rengeteg hasznos és fontos anyagot tartalmaz ami a kókuszdióban megtalálható.
 

Igen jelentős ásványi anyag- tartalma is van, mint pl.: kálium, kalcium, foszfor, cink, vas, magnézium.
 

A kókuszolajat gyakran használják sütésre, főzésre. Különleges íze miatt nagyon sok ázsiai curry étel alapja.

 

A kókuszolaj hatása megegyezik a kókuszzsír hatásaival?

A kókuszolaj és a kókuszzsír hasonlóak, mivel mindkettőt a kókuszdió húsa vagy magja alapján készítik. Az összetételük tekintetében mindkettő tartalmaz telített zsírsavakat, amelyek hosszú ideig negatív egészségügyi hatásokkal voltak összekapcsolva, például a szív- és érrendszeri problémákkal. A kókuszzsír és kókuszolaj használatával kapcsolatban érdemes mérsékelt fogyasztásra törekedni. Mindkettő magas kalóriatartalommal rendelkezik, és bár a kókuszzsír népszerűsége növekedett a kozmetikai és ételkészítési felhasználás terén, az egészséges étrendben való részesítésük kapcsán a mértékletesség fontos.

Egy üveg kókuszzsír.