Barion Pixel
Weboldalunk annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson cookie-kat használ. Adatkezelési tájékoztató
Elfogadom
Hungarian
English
German
Kategóriák

A füge jótékony hatásai - Ezek miatt érdemes fogyasztani!

2023. 06. 07. 14:16:00 hillvital.hu

Sokak kedvence ez a harang alakú gyümölcs, ráncos és bőrszerű külsejével.
 

A füge az egyik legédesebb gyümölcs, ráadásul az illata is csábító. Sok háztáji kiskertben megterem, de gyakorta nem használják ki a jótékony hatását, pedig a füge élettani hatása igazán lenyűgöző.

 


A FÜGE JÓTÉKONY HATÁSAI

 

1. Szájra: 2-3 fügelevél elrágcsálásával, vízzel gargalizálással le lehet győzni a rossz leheletet és a szájfekélyt is.

 

2. VesekőreHa 6 darab fügét egy csésze vízben felforralunk, és ezt naponta elfogyasztjuk egy hónapon át, a vesekövek megszűnhetnek.

 

3. Bőrproblémákra az arcon: Összetört fügéből készítsünk pakolást, amelyet felviszünk az arcra, és hagyjuk száradni 15-20 percig. A pattanások, bőrproblémák remek ellenszere! A füge tejszerű leve, levele és szára is alkalmas a pattanások, szemölcsök kezelésére, akár naponta alkalmazva. Öregedést gátló hatása is ismert.

 

4. A füge gyógyhatása főleg cukorbetegség ellen ismeretes: Mivel az egészséges füge kálium-tartalma magas, segít csökkenteni az inzulint. Fogyasszunk fügemagokat naponta, egy teáskanál mézzel keverve, hogy kordában tartsuk a diabéteszt. Érdemes egy hétig folyamatosan enni a mézes fügemagokat, hogy érezhető legyen a füge hatása. A gyümölcs levele egyébként szintén hatékony cukorbetegség ellen.

 

5. A csontokra: A fügében nagy mennyiségű kalcium van, amely segít a csontok erősítésében.

 

6. Bárányhimlőre: A betegség korai szakaszában a füge hatékony ellenszer lehet.

 

7. Fogyásra: Értékes rostokat tartalmaz a füge, ezért a testsúlycsökkentésben igen hatékony.

 

8. Torokfájásra: Keverjünk össze aszalt (száraz) fügét és mézet vízben, majd fogyasszuk el: nagy eséllyel megszabadulunk a torokfájástól.

 

9. Székrekedésre: Keverjünk össze 2-3 áztatott aszalt fügét egy evőkanál mézzel. Használjuk folyamatosan egy hónapon át reggelenként, és megszünteti a székrekedést.
 

- Hűsít, jó hatással van a légzőszervekre, a gyulladásban lévő emésztő szervekre, csökkenti a vérzékenységet.

– B- vitaminja jótékonyan hat az emésztésre, mert tele van rostokkal, s apró magjai lehetővé teszik a bél számára a könnyű továbbítást, serkenti a gyomorműködést. Ezáltal jó hatással van a májra, epére is.

– Csillapítja a légzőszervekre ható ingereket meghűlés esetén

– Jó hatással van a szív egyenletesebb működésére, mert sok káliumot tartalmaz. A kálium segítségével szabályozódik a szívverés, valamint csökken a vérnyomás.

– A kálium továbbá hozzájárul a vér savtalanításához, így az egész szervezet felélénkülhet, különösen az egysíkú táplálkozással bíró emberek esetében.

– A füge az idegekre is nyugtatólag hat, hisz serkenti az anyagcserét és a sejtek ellátását.

 

A füge hatása a szervezetre azonban ezzel még nem ér véget!

 

+1 Sokan úgy tartják, hogy a füge hatása a férfiakra a szexuális teljesítményre is hatással lehet.

A füge hosszú ideje szerepel a népi gyógyászatban afrodiziákumként, és azt mondják, hogy fogyasztása javíthatja a szexuális vágyat és teljesítményt. Ennek hátterében a füge magas antioxidáns- és vitamin-tartalma állhat, amelyek javíthatják a vérkeringést és általánosan támogathatják az egészséget. Továbbá a benne található ásványi anyagok, például cink és mangán, fontosak lehetnek a spermatermelés és a reproduktív rendszer egészségének támogatásához.

 

A friss füge élettani hatásai között megemlíthető magas rosttartalma, tápértéke, antioxidáns tartalma, valamint vas és C-vitamin tartalma is.

 


No, és nem árt néhány fontos tipp sem a fügéhez:

Mindig mossuk meg alaposan, de óvatosan! Friss fügét használjunk a legjobb eredmények elérése érdekében, és fogyasszuk rendszeresen! Amikor vágjuk, szeleteljük, mártsuk meleg vízbe a kést, hogy ne legyen olyan ragadós. A megpuhult, fonnyadt fügét kerüljük! Tároljuk a fügét a hűtő leghidegebb részében, zacskóban. Vigyázzunk viszont, ha túl sok fügét eszünk, hasmenés és fogszuvasodás lehet az eredménye.

 

Amikor fügét fogyasztunk, érdemes figyelmet fordítani néhány dologra:

 

Érési állapot: A fügék érési állapota fontos szempont. A teljesen érett füge gyümölcsök leginkább ízletesek és könnyen emészthetőek. De mikor jó a füge? Általában a fügék sárgásbarnára vagy sötétbarnára érnek, és kissé puha tapintásúak. Ha túl kemények vagy zöldek, valószínűleg még nem teljesen értek be.

 

Frissesség: Fontos, hogy friss fügét válasszunk. Ellenőrizzük a gyümölcs bőrét, hogy ne legyenek rajta sérülések, penészes részek vagy túl puha állapot. Az érett füge általában könnyű tapintású, de ne legyen túlságosan lágy vagy összetapadt.

 

Tárolás: A friss fügét legjobb lehetőség szerint azonnal fogyasztani. Ha mégis szeretnénk tárolni, helyezzük őket hűtőszekrénybe, hogy megőrizzék frissességüket. Tegyük a fügéket légáteresztő zacskóba vagy tárolóedénybe, hogy megakadályozzuk az összepréselést és a nedvesség felhalmozódását.

 

Mosás: Mielőtt fogyasztanánk a fügét, alaposan mossuk meg. A gyümölcs felszínén lehet kosz, por vagy növényvédő szerek maradványai. A langyos víz használata elegendő a tisztításhoz. Ha a fügék különösen piszkosak vagy ragacsosak, gyengéden dörzsöljük át őket.

 

Allergiák és érzékenység: Néhány ember érzékeny lehet a fügefélékre vagy más gyümölcsökre. Ha bármilyen allergiás reakciót tapasztalsz, mint például viszketés, bőrkiütés vagy légzési nehézségek, hagyj fel a fogyasztásával és keresd fel az orvosod.

 

Mennyiség: Bár a füge tápláló és egészséges gyümölcs, fontos mértékkel fogyasztani. A füge cukortartalma magas lehet, ezért diabéteszben szenvedőknek és cukorbetegségre hajlamos személyeknek ajánlott mértékkel fogyasztani.

Félbevágott füge

A füge káros hatásai, melyekkel érdemes tisztában lenni

 

Allergiás reakciók: Néhány ember allergiás lehet a fügére vagy más gyümölcsökre. Allergiás reakciók lehetnek például bőrkiütések, viszketés, duzzanat vagy gyomorpanaszok.

 

Hasmenés: A füge magas rosttartalma miatt túlzott fogyasztása hasmenést vagy emésztési problémákat okozhat.

 

Felszívódási problémák: A füge néhány ember számára emészthetetlen lehet, különösen, ha nyersen vagy túl sokat fogyasztanak belőle. A fügében lévő rostok és természetes cukrok emésztése gondot okozhat.

 

Gázok és puffadás: A füge fogyasztása néha fokozott gázképződést és puffadást okozhat az emésztőrendszerben.

 

Cukortartalom: Bár a füge természetes cukrokat tartalmaz, fontos figyelni a cukorfogyasztás mennyiségére, különösen, ha valaki cukorbeteg vagy érzékeny a vércukorszintre.

 

Túlzott fogyasztás: Túlzott fügefogyasztás akár emésztési kellemetlenségeket is okozhat.