Menü
ITT JÁRSZ A WEBÁRUHÁZBAN: > KEZDŐLAP >

Hideg vagy meleg borogatás?

Hideg vagy meleg borogatás?

Sági Zsolt - HillVital
2020. 07. 15. 14:48:00

Ha fájdalmat érzünk, hideg vagy meleg borogatással tanácsos kezelni az érintett területet?

Ha rosszul választunk, bizony még súlyosbodhatnak is a panaszok. Nem árt tudni, hogy mikor melyiket ajánlott használni.
 

Melegterápia

A meleg borogatás készítése során fontos, hogy a hőmérséklet maradjon mindig elviselhető, nehogy vérkeringési zavar lépjen föl, vagy megégjen a bőr. Meleg hatására ellazulnak az idegek, az izmok és az inak, erősödik az immunrendszer.

Meleg borogatást használunk merev izmok, hátfájás vagy lumbágó esetén. Ez lehet egy forró fürdő, a testhőmérsékletet megtartó gyógyiszappakolás. A meleg ellazít, megszünteti a régóta tartó fájdalmat. Viszont tompa, lüktető fájdalom esetén tilos a meleg. Ugyanis a fokozódó vérellátás csak tovább erősítené a fájdalomérzetet. Meleg borogatással a nyak hátsó felén enyhíthetjük a fejfájást, ugyanis a meleg oldja az izmok görcsét, ami hozzájárulhat a fejfájás kialakulásához.

A száraz meleg enyhíti a hasfájást és a menstruációs panaszokat, de kiváló lehet bélgörcs, fülfájás és isiász esetén föllépő fájdalom csillapítására is. Ezt lehet melegített só vagy meleg vizes gumitömlő. A nedves meleg viszont megfázás esetén hatásos. Például egy 10 perces kamillateás inhalálás megfázáskor tisztítja a légutakat.

Ám akut roham esetén nem szabad alkalmazni. Ilyenkor csak a hideg segít.
 


Hidegterápia

A hideg borogatás igazán gyorsan hat, így igazi elsősegély: csillapítja a vérzést, és megakadályozza a duzzanat kialakulását. Hatására lelassul a véráram és az anyagcsere, ezáltal csökken a viszketés és a fájdalom. Mindez azért van, mert az idegpályákon kevesebb jel fut végig. Az akut gyulladásokat is enyhíti.

A hűtés alapelve: soha ne tegyünk jeget közvetlenül a bőrre, és néha szakítsuk meg a terápiát, hogy a bőrszövet regenerálódhasson. Rovarcsípés vagy égés esetén rövid megszakításokkal fél órán át kell hűteni az érintett területet. Később joghurtos vagy túrós pakolással enyhíthetjük a viszketést, és kerülhetjük el a gyulladás kialakulását.

A sportsérülés után föllépő duzzanatot és fájdalmat elkerülhetjük jeges borogatással. Használhatunk egy csomag zöldséget a mélyhűtőből, egy megfagyasztott nedves rongyot, törölközőbe csavart jégkockát, jégakkut. A hideg a feszítő fejfájást, a migrént, de a reumás gyulladást is hatásosan enyhíti. Ám a jeges borogatást távolítsuk el, amint a fájdalom alábbhagy. A túl hosszú jegelés ellenkező hatást válthat ki: a terület vérkeringése felgyorsul, ezért fájdalmasabb lesz, mint előtte.
 

Hideg- és melegterápia

A szaunázás közben váltott hideg és meleg ingerek fölerősítik az immunrendszer működését, edzik a vérereket. De vigyázzunk! A szauna fölerősíti a meglévő vérkeringési problémákat is!

 

Hideg és meleg borogatás

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés

VÁRJ! Ne hagyd itt az ajándékod!

Erősödő visszér fájdalmak a meleg idő beköszöntével?! Ha te is visszérpanaszokkal küzdesz, akkor ezt tudnod kell!