Menü

Júniusi zöldségek és gyümölcsök

Veress Máté - HillVital
2022. 05. 30. 09:37:00

A június nagyszerű hónapnak számít hiszen több csodás zöldség és gyümölcs is teremni kezd. Érdemes lehet júniusban elraktározni is ezekből a finomságokból. Nézzük is először a finom zöldségeket!

 

Az egyik legközkedveltebb zöldség ilyenkor az újburgonya. Nagyon gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban is és ajánlott diétázóknak is ez a finom csemege. Héjastul is lehet fogyasztani, de nagyon könnyedén megtisztítható a héjától ha valaki nem szereti.


Az egyik legegészségesebb zöldség júniusban az uborka.
Nagyan alacsony a kalóriatartalma, ezért minden diétázónak ajánlott a fogyasztása. 100 gramm uborkában mindössze 16 kalória található meg. Még gyulladáscsökkentő hatással is rendelkezik. Nagyon sok ételhez felhasználható a nyári kerti partikon át az nyugodtabb vacsorákig. A meleg nyári napokon egy kiváló frissítő ételnek számít.


Kifejezetten régi kultúrnövénynek számít a zöldborsó. Magas a vitamintartalma egész pontosan található benne B1-, B2- és C-vitamin is. Különösen kedvelt a fehérjetartalma miatt. Van aki nyersen is elfogyasztja, de a legtöbb esetben levest vagy főzeléket szoktak belőle készíteni. Nyári ebédekhez kiváló választás.

Az endívia kevésbé ismert, viszont annál finomabb. Lehet úgy jobban ismered ha azt mondjuk, hogy cikória. Enyhe keserű íze van és lehet fogyasztani nyersen valamint főzelékként is. Tojással készítve kifejezetten egyedi. Sok tápanyagot tartalmaz és persze rendkívül egészséges is.

 

Gyümölcs szempontból a június a piros gyümölcsöknek kedvez. Az egyik legismertebb és legfinomabb a földieper. Nyers formában a legjobb, de nagyszerű süteményekbe és turmixokba is. El lehet raktározni lekvár és szörp formájában is. Nagyon fontos még a málna ami nagyon kedvelt hazánkban. Nagyon jó antioxidáns és C-vitamin forrás is. A málnabokor levelének a főzetét a népi gyógyászatban alkalmazzák megfázás ellen.   

A következő piros gyümölcs a cseresznye. Ebből érdemes minél többet fogyasztani, mivel nagyon jó vértisztító és gyulladáscsökkentő is. Már az ókorban is termesztették a cseresznyét. A meggy a cseresznye rokonának számít. A savassága miatt kedvezően hat az emésztésre, a vese és a máj működésére is.

Meg kell még említeni a ribizlit is amiből van fekete és fehér változat is. Fogyaszd nyersen vagy akár készíthetsz belőle szörpöt is. Nagyszerű antioxidánsnak számít.  

Júniusi zöldségek és gyümölcsök.

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés

VÁRJ! Ne hagyd itt az ajándékod!

Erősödő visszér fájdalmak a meleg idő beköszöntével?! Ha te is visszérpanaszokkal küzdesz, akkor ezt tudnod kell!