Barion Pixel
Weboldalunk annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson cookie-kat használ. Adatkezelési tájékoztató
Elfogadom
Hungarian
English
German
Kategóriák

A letapadt izmok gyakori okai, tünetei és kezelési módjai

2023. 06. 09. 11:20:00 hillvital.hu

Letapadt izom esetén görcsösséget és kötöttséget is érezhetsz és ez bármelyik izomcsoportot érintheti terheléstől vagy genetikai hajlamtól függően.

 

Ha túl sok egyoldalú vagy berögzült mozgást végzel mint a cipekedés, vagy statikus terhelés akkor jön létre. A stressz is sokat hozzájárul a kialakulásához. A legtöbb esetben olyan helyi problémákkal jár mint a hát, váll és nyakfájdalom, zsibbadás vagy érzéskiesés. Ha egy mélyebb izomcsoportot érint ez a probléma, akkor megakadályozhatja a vér oxigéndús áramlását valamint a tápanyagok megfelelő felszívódását a testben.
 


Általában az emberek 80%-a csak hozzászokik a fájdalomhoz  és együtt élnek vele, viszont ez egyáltalán nem jó ötlet.

 

Ha csavarod a törzsedet, akkor az jó érzés lehet egy egészséges embernek. Annak viszont nem ajánlott aki sérvvel küzd. Nem szabad előre hajolni nyújtásként, mert a sérv tovább nőhet.
 

A merev lábas felhúzás még egy egészséges embernek is megterhelő lehet, akkor nem jól csinálod ha fáj közben a derekad.
 

Egy izomletapadás esetén nagyon fontos a nyújtás. Ilyenkor négykézláb előre kell csúsztatni a kezeidet, nyújtani kell a derekat és a vállat is. Ezután nyújtózz 2 kézzel és 2 lábbal fél percig. Minden másodpercben nyújtsd az izmaidat.
 

Nagyon fontos a gyógymasszázs egy izomletapadás esetében. A rendszeres testmozgás sem maradhat el.

 

Az izomletapadás (myofascialis diszfunkció) olyan állapot, amely akkor következik be, amikor az izom és a környező kötőszövetek (fascia) túl sok stressznek vannak kitéve, vagy túlterheltek. Az izomletapadás bármely izomban vagy izomcsoportban előfordulhat, ideértve azt is, ha az izomletapadás lábban jelentkezik. 

 

Az izomletapadás okai a következők lehetnek:
 

  • Túlterhelés: Az izomterhelés hosszabb idő alatt vezethet az izom letapadásához, különösen, ha nem adunk elegendő időt a regenerálódásra és pihenésre.

  • Rossz testtartás: Ha a testünk nem helyes testtartásban van, az izmok és az ízületek helytelenül működnek, és ez az izom letapadásához vezethet.

  • Sérülések: A láb sérülése, például ficam vagy rándulás, gyulladást és fájdalmat okozhat az izomban és a környező szövetekben, amelyek hozzájárulhatnak az izom letapadásához.

  • Stressz: A stressz hatással lehet az izomfeszültségre, ami az izom letapadását okozhatja.

  • Mozgáshiány: Ha nem mozgatjuk eléggé az izmokat, az izom letapadásához vezethet. Például, ha hosszú időn át álló munkát végzünk, vagy nem tornáztatjuk meg a lábainkat rendszeresen.

  • Helytelen cipőviselet: A nem megfelelő cipők használata hosszabb távon károsíthatja az izmokat és az ízületeket, amelyek hozzájárulhatnak az izom letapadásához.

  • Idegbecsípődés: Az idegek károsodása vagy becsípődése károsíthatja az izmokat is, amelyek letapadását okozhatják.

 

Ha a letapadt izom vállban jelentkezik, akkor az általános okok mellett a következők is megemlíthetőek:
 

  • Traumás sérülés: A váll izomletapadás gyakran akkor alakul ki, ha az izmok vagy a vállízületet körülvevő szalagok sérülnek. A sérülés lehet hirtelen, például a váll kificamodása, vagy ismétlődő stressz, például a túlzott sporttevékenység, amelyet a váll és a kar ismétlődő mozgása okoz.

  • Ismétlődő mozgások: Az ismétlődő mozgások, például a kéz és kar ismétlődő mozgásai munkában vagy sportban, a váll és az izmok túlzott használatához vezethetnek, amely végül izomletapadáshoz vezethet.

  • Gyulladás: A váll izomletapadásnak oka lehet gyulladás is. A gyulladásos folyamatok, például az ízületi gyulladás vagy a tendinitis, amely az ín gyulladását okozza, hozzájárulhatnak a váll izomletapadásának kialakulásához.

 

Ha a letapadt izom lapocka környékén jelentkezik, akkor ennek a következőek lehetnek az okai:
 

  • Ismétlődő mozgások: Az izmok ismétlődő mozgása, például a sportolás, az egér használata, a zongorázás vagy az írás, az izmok túlzott igénybevételéhez vezethet, ami fokozott stresszt okozhat a lapocka izomletapadás területén.

  • Rossz testtartás: A hát és a vállak helytelen tartása hosszú távon az izmok egyenetlen terheléséhez vezethet, ami növelheti az izomletapadás kockázatát.

  • Izomzat egyensúlyhiánya: Ha a váll és a hát izmai közötti egyensúly felborul, az egyes izmok túlzott vagy egyenetlen terhelésnek lesznek kitéve, ami növelheti az izomletapadás kialakulásának esélyét.

  • Trauma: A hirtelen mozgások vagy a sérülések, például egy esés vagy ütés következtében a lapocka izomletapadása is kialakulhat.

  • Izomgyengeség: Az izmok gyengesége, amely lehet a mozgásszegény életmód vagy az inaktivitás következtében, növelheti az izomletapadás kialakulásának kockázatát.

 

Nézzük, hogy melyek lehetnek a letapadt izom tünetei:
 

  • Fájdalom és merevség az érintett területen.
  • Az érintett izom tapintása keményebbnek érződhet, mint a normál izom.
  • Csökkent mozgékonyság az érintett területen.
  • Gyulladás és duzzanat.
  • A mozgások korlátozása, amelyek hatással lehetnek az érintett izom által irányított ízületekre.
  • Izomgyengeség az érintett területen.
  • Az érintett terület érzékenysége vagy égő érzés.
     

A letapadt izom a háton is létrejöhet, ez lehet egy nagy fizikai megterhelés vagy akár sporttevékenység miatt is. A hátban akkor is letapadhat az izom ha rosszul alszol és elnyomja az ágy a hátad.

 

Hol jelentkezhet izomletapadás?

A legtöbb esetben a letapadt izom combban, nyakban, hátban, vállban, illetve a lábakban jelentkezhet.
 

Most néhány tanács, hogy mit ne tegyél!


Ne alakíts ki más életmódot! Sok ember ha valamilyen fájdalma van, akkor szinte meg se mozdul, hogy ne erősödjön a fájdalom. Ilyenkor más életmódot alakítanak ki és nem veszik igénybe a fájdalmas testrészt. Ez nem jó döntés.

Ne foglalkozz későn a problémával! A letapadt izmok általában automatikusan görcsbe szoktak rándulni. Minél később foglalkozol a problémával, annál nehezebb lesz meggyógyulni.

Nem csupán tüneti kezelést kell alkalmaznod! Egy gyógyszertől nem fogsz hirtelen meggyógyulni, csak egy kis időre képes csillapítani vagy elmulasztani a fájdalmat. Ez csak tüneti kezelés.  

 

 

Az izomletapadás kezelése többféle módon történhet, és általában egy kombinált megközelítést alkalmaznak a legjobb eredmény elérése érdekében. 

 

Kötött izomzat esetén nagyon fontos a masszázs!

Azokat az izmokat amelyek már több hete vagy hónapja letapadtak, nem egyszerű helyrehozni. A kötött izomzat lazítása mindenképpen jót tesz. Egy megfelelő masszázs nagyon sokat jelenthet, de persze nem rögtön hanem több alkalom után.

 

Mik lehetnek a kötött izomzat okai?

 

Fizikai túlterhelés: Intenzív fizikai aktivitás, hosszantartó gyakorlás vagy ismétlődő mozdulatok is okozhatnak izomgörcsöt. A túlzott erőkifejtés, rossz testtartás vagy helytelen testmozgások hosszú távon izomproblémákhoz vezethetnek.

 

Izom sérülés: Sportbalesetek, ütések vagy más fizikai sérülések következtében az izmok fájdalmasan megfeszülhetnek, görcsössé válhatnak.

 

Hideg vagy huzat: Hirtelen hideg expozíció vagy huzat hatására az izmok megfeszülhetnek és merevvé válhatnak. Ezért gyakran előfordul, hogy hidegben vagy hűvös környezetben a test hajlamosabb a görcsös reakcióra.

 

Dehidratáció: A vízhiányos állapot, amikor a test nem kap elegendő folyadékot, izomgörcsöket okozhat. A dehidratáció befolyásolhatja az izmok optimális működését és merevséget okozhat.

 

Alacsony magnézium- vagy káliumszint: A magnézium és a kálium fontos elektrolitok, amelyek szerepet játszanak az izom működésében és a görcsök megelőzésében. Alacsony szintjük esetén a görcsök gyakrabban jelentkezhetnek.

 

Egészségügyi állapotok: Bizonyos egészségügyi problémák, például izomgyulladás, fibromyalgia, izomdystrophia, ízületi gyulladás vagy idegi problémák is okozhatnak izomgörcsöket.

 

Mozogj rendszeresen!

Az izomletapadás a lábat is érintheti. A letapadt izmok ellen sokat használ a rendszeres mozgás. Nem szabad persze túlterhelni az adott testrészt, de fontos neki a mozgás. Az izomletapadás azonban nem csak a lábakat érintheti. A letapadt hátizom torna segítségével szintén enyhíthető. A letapadt hátizom tünetei között gyakran jelentkezhet hátfájás, érzékenység, feszültség érzése.

 

A letapadt izom lazítása nagyon fontos.

Nagyszerű lehet a hasizom erősítése. Hajlított lábbal végezz haspréseket a lapocka alsó részéig. A plank is nagyon jó lehet mivel az az egész törzsizomzatot fejleszti. Ajánlott még a homorítás is, de ne a nyakadból rángasd magadat, mert az nem hatásos. Az egyszerű nyújtás is hasznos. Négykézlábról csúsztasd előre a kezeidet, ez jó a deréknak és a vállaknak is. Az izom letapadás nem játék hiszen akár több problémát is okozhat ha nincs vele foglalkozva. Éppen ezért fontosak az említett gyakorlatok. 

 

A letapadt izom tornát képezi a gyógytorna, a gyógymasszázs és a hydroterápia is.

A fáradt és letapadt izmoknak a lazításában nagyon sokat képes segíteni a már említett gyógymasszázs. Lehet még alkalmazni masszázshengert is, hogy az izompályák lazuljanak. Ez nem masszázsnak felel meg, ez egy manuális technika, hogy az összetapadt és megrövidült izmok helyrejöjjenek. A legjobban azoknak ajánlott akik egész nap a számítógép ülnek vagy nagyon sokat ülnek a munkájuk során. A gyógytorna nagy segítséget jelent még az izomgörcsök kialakulása ellen is. Segíti erősíteni az izmokat is. A letapadt izom masszírozása nem csupán jó érzés, hanem az egészség szempontjából is sokat jelenthet. Ami még fontos, hogy mindenképpen egy szakember végezze el a masszázst, mivel egy hozzá nem értő csak ronthat a helyzeten.

Használj te is Kapsamax Extra balzsamot! Izomletapadás ellen kiváló megoldás lehet ha a természetet hívod segítségül. A gyógynövényes termékek nagyon sokat tudnak segíteni a mozgással és a masszázzsal együtt. A Kapsamax Extra balzsam esetében, az erős paprikát kombináltuk gyógynövényekkel, így a jótékony hatóanyagok átjuthatnak az izmokon, és elvégzik gyógyító munkájukat! Ingyenes és gyors szállítás valamint 30 nap pénzvisszafizetési garancia. 


"Örülök,hogy végre kipróbálhattam a terméket! Gerinc és hátfájással küzdök,kemény fizikai munkát végzek és a munka után nagyon sokszor nehéz volt megmozdulnom is. A termék kiváló és nagyon sokat enyhít a fájdalmamon!"

Letapadt izom torna