Barion Pixel
Menü

A paradicsom jótékony hatásai a szervezetünkre

Sági Zsolt - HillVital
2019. 05. 28. 10:01:00

Talán az egyik legnépszerűbb zöldségnövény a kiskertekben, rengeteg fajtája közül válogathatunk kedvünkre.

Mindenki tudja, hogy nagyon egészséges a paradicsom. De miért is?

  • C-vitamint tartalmaz
  • A- K- vitamin , folsav ás kálium forrás
  • niacint, B6 vitamint, foszfort  és rezet is tartalmaz
  • alacsony kalóriatartalmú, és zsírmentes

Nézzük meg mi mindenre jó a paradicsom:

Bőr: a paradicsomban is megtalálható béta-karotin megvédi a bőrt a napsugárzás okozta sérülésektől. A benne lévő likopin szintén segíti megvédeni a bőrt a káros UV sugár okozta ártalmaktól, amely nagy mértékben hozzájárul a ráncok és a szarkalábak kialakulásához.

Csontok: K-vitamin és a kalcium közreműködik a csontozat megerősítésében és a sérülések utáni gyógyulásokban. A likopin hozzájárul a csontsűrűség növeléséhez, így csökkenti a csontritkulás kialakulásának esélyét.

Haj: A vitamin a hajat erősebbé és fényesebbé teszi. 

Szemek: A vitamin javíthatja a látást és segít megelőzni a farkasvakságot, rendszeres fogyasztásával csökken a makula-degeneráció kialakulásának esélye

Vércukor: A paradicsom gazdag krómban, ami a vércukorszint szabályozásában segít.

Fájdalomcsillapítás: a fájdalom és gyulladáscsökkentő hatású bioflavonoidok és karotenoidok a paradicsomban nagy számban vannak jelen.

Rák: a paradicsomban található nagy mennyiségű béta-karotin, illetve likopin nagyon hasznos sejtvédő, és segít megelőzni a különféle rákfajták kialakulását. 

Testsúly csökkentés: serkenti a karnitin nevű aminosav termelődését, ami 30 százalékkal is megnövelheti a szervezet zsírégető képességét.

Terhesség: a legfontosabb magzatvédő vitamin a folsav, ami a paradicsomban nagyobb mennyiségben megtalálható.

Méregtelenít: Káliumtartalmának köszönhetően tisztítja a vért, valamint a többi ásványi anyag miatt, a mérget is képes eltávolítani.

Hogyan fogyaszthatjuk a paradicsomot?

Az érett paradicsom nyersen, salátának, sütve, főzve, befőzve vagy akár szárítva egyaránt jó. A klasszikus lecsó, ivólé, sűrítmény és ketchup mellett érdemes kipróbálni a paradicsombefőttet, a házi paradicsomszószt vagy éppen a paradicsomdzsemet. Az éretlen példányok is sokféleképpen használhatók fel savanyúságnak, kompótnak, salátának, esetleg lekvárnak.

+1 tipp: friss paradicsomot nyugodtan turmixolhatunk a zöld italunkhoz is.

Mi mindenre jó a paradicsom?

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés

VÁRJ! Ne hagyd itt az ajándékod!

Erősödő visszér fájdalmak a meleg idő beköszöntével?! Ha te is visszérpanaszokkal küzdesz, akkor ezt tudnod kell!