Menü

Egészségügyi érvek az úszás mellett

Veress Máté - HillVital
2022. 04. 29. 10:49:00

Nagyon jó az egész testnek ha rendszeresen úszol. És itt most nem a strandról van szó, hanem a valódi úszásról. Amit elsőre érzékelhetsz az az, hogy nyugtat, felfrissít és ellazít.
 

Viszont hosszú távon is nagyszerű hatásokkal rendelkezik. Most megismerhetsz néhány tényt, hogy miért is érdemes az egyszerű lubickolás helyett az úszást választani.


Megmozgatja az izmokat

 

Az úszás közben a karokkal és a lábakkal hajtod magadat, és eközben a törzsizomzattal stabilan tartod magadat. Ehhez pedig megfeszített has, csípő, comb és hát szükséges. Tehát akár azt is lehet mondani, hogy az összes izmot képes megdolgoztatni.
 

Jó az ízületeknek
 

A víz sokkal sűrűbb közeg a levegőnél ezért belemerülve leveszi a terhet az ízületekről. Minden testrészed ellazulhat és szinte súlytalanul érezheted magad. Az ízületi tartományok ilyenkor tágulnak és nem terhelődik az izomrost sem. Persze fontos a megfelelő testtartás. Érdemes a fejet is beleengedni a vízbe, ne pedig folyamatosan magasan kint legyen a vízből.


A légzőszervrendszer fejlődése

 

Az úszás légzéstechnikája mindenki kihívás elé állít, azonban érdemes megtanulni, hiszen nagyon sokat fejlődhet az ember. A tüdő sokkal edzettebb az úszástól ha elsajátítod a megfelelő légzéstechnikát.
 

Javítja az állóképességet
 

Nem csak a futás illetve az aerobik javítja az állóképességet valamint segít a fogyásban hanem az úszás is. Nagyon hatékonyan lehet fogyni az úszással is. Egy intenzív úszógyakorlattal akár óránként 500-700 kalóriát is el lehet égetni.
 

Javítja a testtartást
 

Minél több úszásnemben gyakorolsz annál jobb lesz a testtartásod is. Az úszás az egyik legjobb sport a mozgásszervi problémák megelőzésére és a már kialakult betegség javítására is.

Csökkenti a stresszt

 

A modern embernek ritkán van ideje kikapcsolódni. Az elkényelmesedett ember aránytalanul használja a stresszes szervezetét. Szerencsére az úszás is segíthet, hogy oldani tudd a feszültséget.
 

Jó hatással van a szívre
 

Erősíti az szívizomzatot, valamint fejlődni fog a szívizomzat hajszálérhálózata is. Sokkal hatékonyabb lesz a szív vérellátása is. Az úszás segítségével megelőzheted a szívproblémák kialakulását is.

Érvek az úszás mellett.

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés

VÁRJ! Ne hagyd itt az ajándékod!

Erősödő visszér fájdalmak a meleg idő beköszöntével?! Ha te is visszérpanaszokkal küzdesz, akkor ezt tudnod kell!