Barion Pixel
Weboldalunk annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson cookie-kat használ. Adatkezelési tájékoztató
Elfogadom
Hungarian
English
German
Kategóriák

A haspuffadás 5 leggyakoribb oka

2024. 05. 13. 14:25:00 HillVital

Mitől puffadsz, és mit tehetsz ellene?
 

Számtalan oka lehet, így ha el akarod kerülni, vagy csökkenteni a gyakoriságát, akkor nem árt kinyomozni, mitől halmozódnak fel a gázok. Ez nem csak azért fontos, hogy elkerüld a kellemetlen helyzeteket, hanem azért is, mert a puffadás következtében a felszívódás is jelentősen leromlik, így a tápanyagok nem tudnak kellően a szervezetedbe bejutni.
 


A haspuffadás 5 oka
 


1. A puffadás okai közözz egyértelműen megemlíthető a szervezet túlsavasodása. Valószínűleg nem fogyasztasz elég lúgosító zöldséget. Ezt szódabikarbóna kúrával semlegesíteni tudod. Igyál meg reggel éhgyomorra egy pohár vízben feloldott kávéskanálnyi szódabikarbónát, és ugyan ezt tedd ebéd és vacsora előtt. A szódabikarbónás víz szinte átmossa a gyomor belső felületét. Ha nem kedveled az ízét, érdemes a két legjobb lúgosítót kipróbálni, a Zöldárpát és a Búzafűt.

2. A szervezeted valamilyen tápanyagot nem tud megemészteni. Ezek közül a leggyakoribb a glutén, vagy a tejcukor. Ezt egy gyors allergiavizsgálattal könnyen kiszűrheted. Ha kiderül, hogy érzékeny vagy valamelyikre, érdemes áttérni a laktóz, vagy gluténmentes étrendre.

3. Ha magas a fehérjebevitel. A fehérjék emésztése sok energiát igényel a szervezetben, és leterheli a gyomrot, székrekedést okozva. Ezen kívül a sok fehérje fogyasztása okozza a puffadást. Érdemes a sok húsfogyasztást kicsit visszafogni, vagy becsempészni az étrendbe a zöldséget. A mi tippünk a Kutyabenge tea, mely kiválóan rendben tartja a gyomrot.

4. Zöldségfélék fogyasztása. A zöldségeknek van puffasztó hatása, ez vitathatatlan, ez egyéni érzékenység is lehet, de sokszor az a baj, hogy olyan keverésben használod őket, amiben felerősítik egymás hatását. Próbáld ki őket egyesével, így megtudhatod, hogy ki-kivel van gázosító viszonyban. A hagymára, paprikára, gombára sok ember érzékeny, a bab, borsó, kukorica közismert puffasztó hatású, így érdemes kísérletezni velük.

5. A nehéz, zsíros ételek elfogyasztása után fellépő puffadás epeműködési zavarokat is jelezhet, amit orvosi vizsgálatokkal egyértelműen ki lehet mutatni. Sütésnél, főzésnél használj zsírszegényebb eljárásokat – például sütőzacskót, párolást. Egyébként epepanaszokra a legjobb gyógytea a Gyermekláncfű.

Mit tehetünk a puffadás ellen?

A puffadást természetes módon is kezelhetjük melyekre az alábbiakban példákat is mutatunk.

Puffadás ellen szódabikarbóna
A szódabikarbóna puffadás ellen rendkívül hatásos lehet. Ha puffadásra szódabikarbónát szeretnénk alkalmazni, akkor  fél teáskanált oldjunk fel 2 dl vízben. A puffadás mellett bélgáz ellen szódabikarbóna használható szintén. Fontos, hogy a szódabikarbóna puffadásra azoknak nem ajánlott, akik magas vérnyomással rendelkeznek, ugyanis a benne található nátrium rossz hatással lehet rájuk.

Koriander, illetve gyógyteák puffadásra
A koriander egy kiváló fűszernövény, amely csökkentheti a gázképződést. Használata egyszerű, hiszen főzetként kell fogyasztani. Csak egyszerűen dobjunk bele néhány levelet a forrásban lévő vízben. Gyógyteák közül megemlíthető még a menta tea, illetve a szeder tea is.

 

Haspuffadás.