Menü

Ételek, amiket rendszeresen kellene fogyasztanunk

Sági Zsolt - HillVital
2020. 10. 26. 19:55:00

Túró: Egy csészében akár 28 gramm fehérje is található, ami több, mint ami a görög joghurtban van.

Banán: Sok pektin található benne, ez a rostfajta megakadályozza a vércukorszint ingadozását, és hosszabb időre telítettséget okoz. A legjobb benne, hogy egész évben elérhető.

Grapefruit: Magas a C-, B- és az A-vitamin-tartalma, valamint antibakteriális hatása is van, ezért segít a gyulladásokat és a fertőzéseket legyőzni. Magas a rosttartalma, ami sokat segít az emésztésben, ezáltal a méreganyagok kiürítésében.

Káposzta: Sok rost található benne, és a kalóriatartalma is nagyon alacsony. Ajánlott köretként zsírosabb húsok mellé.

Aszalt szilva: Segít a székrekedést megakadályozni, és az emésztést is rendben tartja. Található benne egy bizonyos anyag, amit antikarciogénnek neveznek, és segít megelőzni az elhízás, a cukorbetegség és a szívbetegség kialakulását.

Tojás: Az egyik legnépszerűbb étel a világon a tojás. Lehet sütni és főzni is. A reggelije szinte minden embernek de nagyszerű vacsorára is. Nagyon egészséges, sok vitamin található benne és ásványi anyagokat is tartalmaz. Ezekre szüksége van a szervezetnek. Ha a koleszterinszinteddel nincs problémád, akkor bátran fogyaszthatod minden reggel. Nagyon egészséges.


Szinte mindenféle zöldség és gyümölcs: Minden nap kötelező zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanod. Szinte az összes zöldség és gyümölcs egy igazi vitaminbomba. Ha egy kis édességre vágysz vagy nassolnál, akkor fogyassz el egy almát, kivit, narancsot vagy mandarint. Zöldségek közül nagyon jók a zöld levelesek mint a mángold, brokkoli, spenót.

Fokhagyma: Ez egy csodanövény, nem vitás. A jótékony hatásait oldalakon keresztül lehetne sorolni. Csökkenti a szívbetegség és a daganatok kialakulásának esélyét. Ha minden nap fogyasztod (a kellemetlen lehet miatt lehetőleg este), akkor nagyon megerősítheted vele az immunrendszeredet.

 

Zabkása: Már szinte minden háztartásban található zab. Nagyon gyorsan, nagyon egészséges reggeli készíthető belőle. Nagyon tápláló étel a zab, sok vitamin és ásványi anyag található benne. Kitakarítja a beleket és a székrekedést is megszünteti.

Kaliforniai paprika: A piros kaliforniai paprika nagyon magas antioxidáns tartalommal rendelkezik. A csípős paprikához hasonlóan ez is tartalmaz kapszaicint amiről tudnod kell, hogy gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik. Egyedülálló ízvilága és élénk színe miatt igen kedvelt. Találkozhatunk zöld, sárga, narancssárga és piros színűvel is. Ezek az érettségi színei. Igen alacsony kalóriatartalommal rendelkezik, ráadásul magas C-vitamin tartalommal is rendelkezik.

Körte: Természetes  gyulladáscsökkentő hatása van a körtének magas rosttartalma miatt. Mivel rostban gazdag és a glikémiás indexe alacsony, ezért a körte az egyik legjobb csemege a cukorbetegek számára. Mivel a szervezet lassan emészti meg a benne lévő tápanyagokat, ezért elfogyasztását követően nem ugrik meg tőle a vércukorszint.

Spenót: A spenót nagyon jó E-vitamin forrás. Az E-vitamin segíthet megvédeni a szervezetet a gyulladás fontos tényezőitől. Az A-vitamin mellett a spenót koncentrált formában tartalmaz luteint és zeaxantint. Ezek az antioxidánsok fontos szerepet játszanak a szem egészségének megőrzésében.

Fekete tea: A fekete tea is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik mint a zöld tea. A benne található flavonoidok csökkentik a szív- és érrendszeri betegségeknek a kockázatát. A benne megtalálható rengeteg antioxidánsnak köszönhetően sejtvédő hatással rendelkezik. 

Hajdina: A hajdina csökkenti a gyulladást, ráadásul gluténmentes, ezért nyugodtan fogyaszhatják lisztérzékenyek is. Kiemelkedően magas élelmirost-tartalma miatt, a bélperisztaltika növelésén és a tranzitidő lerövidítésén keresztül, jól alkalmazható a népbetegségnek tekinthető székrekedés étrendi kezelésében. Igen értékes vitaminforrás.

Gránátalma: A magjai nagyon sok antioxidánst tartalmaznak, amelyek csökkentik a vérnyomást és a koleszterinszintet. Fogyasztásával 20%-al csökkenthető az LDL szint, miközben hozzájárul a HDL szint emelkedéséhez. Hozzájárul továbbá a vérnyomás normalizálásához, valamint javítja az az inzulinszenzitivitást és a cukor felszívódását.


Ezeket az ételeket ajánlott rendszeresen fogyasztani

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés

VÁRJ! Ne hagyd itt az ajándékod!

Erősödő visszér fájdalmak a meleg idő beköszöntével?! Ha te is visszérpanaszokkal küzdesz, akkor ezt tudnod kell!