Menü

Február zöldségei és gyümölcsei

Sági Zsolt - HillVital
2020. 02. 01. 09:52:00

A februári gyümölcsök és zöldségek fogyasztása már a tavasz hírnökeiként szolgálnak.

Februárban a gyümölcsök tekintetében a citrusfélék a legkelendőbbek és ilyenkor ezek is a legjobbak. 

Ilyen a narancs, a citrom, kivi, klementin, mandarin és a grapefruit is.
Ezeket a gyümölcsöket el lehet rakni a kamrába, hogy aztán egész évben fogyaszthassuk valamilyen formában. Lehet készíteni kandírozott narancshéjat vagy narancslekvárt is.

A grapefruit nagyon gazdag antioxidánsokban és ajánlott diétázóknak is. A fogyasztásával fenntartható az egészséges testsúly és a zsírt is segít csökkenteni. Mivel magas a C-vitamin tartalma ezért nagyszerű lehet a megfázás tüneteinek az enyhítésére. Csak olyan gyümölcsöt válassz vásárláskor aminek a külseje hibátlan és kellemes citrusos illata van. A kivi fogyasztása rendkívül ajánlott a légúti problémák tüneteire. A benne található antioxidánsok hozzájárulnak megakadályozni  a sejtek korai elöregedését. A gyulladások és a szívbetegségek is semlegesíthetőek vele.Nagyon jó még az olajos magvak fogyasztása is mint a dió, mandula és a mogyoró. A gyümölcsöket akár szárított formában is fogyaszthatod, ezek nagyszerű vitaminforrások a téli hónapokban.

Jöjjenek a zöldségek. Vásárolhatsz még februárban csicsókát is. A fő hatóanyaga az inulin rostanyag ami képessé teszi a szervezetet arra, hogy az öngyógyító tevékenységek minél gyorsabbak legyenek. A csicsókát le lehet reszelni akár salátába, de lehet belőle krémleves és köretnek sem utolsó. A diétában is megállja a helyét valamint a szénhidrátok és a zsírok felszívódásában is segít. A csicsóka képes csökkenteni az édesség utáni vágyat is. Sokkal több rostot tartalmaz mint a burgonya, ezért csökkenti a székrekedést is.

A burgonyát is fogyaszthatod februárban.
Magas a káliumtartalma valamint tartalmaz A-, C- és F- vitamint is. Természetes vízhajtó hatása is van a burgonyának. A nyers burgonyalé hatásos gyomorfekély és gyomorfájás ellen is.

Nagyszerű még ilyenkor a sárgarépalé is.
Nagyon magas az A-provitamin tartalma amit a szervezet átalakít A-vitaminná. Tartalmaz még B-, C-, D-, E- és K- vitamint is. Ásványi anyagok is találhatóak benne mint a foszfor, kalcium, kálium, nátrium és nyomelemek. A sárgarépalé serkenti az emésztést és enyhe vizelethajtó hatása is van. Tisztítja a májat és tonizál is.

Februári zöldségek és gyümölcsök

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés

VÁRJ! Ne hagyd itt az ajándékod!

Erősödő visszér fájdalmak a meleg idő beköszöntével?! Ha te is visszérpanaszokkal küzdesz, akkor ezt tudnod kell!