Menü
ITT JÁRSZ A WEBÁRUHÁZBAN: > KEZDŐLAP >

Fogyókúrás tévhitek

Fogyókúrás tévhitek

Veress Máté - HillVital
2021. 03. 11. 09:03:00

Ha kihagyjuk a reggelit, gyorsabban fogyunk.
 

Tévedés. A reggeli a legfontosabb étkezés. A reggeli táplálék az anyagcserénk motorjának beindítója, fontos! Ráadásul ebédre többet fogunk enni, ha délelőtt koplaltunk.

Ha sportolunk, azt eszünk, amit akarunk.

Ez is egy gyakori tévhit. A rendszeres testmozgást végzőknek sem mindegy, mit esznek. Nekik valóban több energiára van szükségük, de változatos, kiegyensúlyozott, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étrend mellett.

A dohányosok nem híznak el.

Az igaz, hogy a cigaretta átmeneti időre csökkenti az étvágyat, kevesebbet nassolunk. De azt jól gondoljuk meg, hogy megéri-e. Számtalan káros hatása van a dohányzásnak, ráadásul a cigaretta a szervezetünk C-vitamin-szintjét is csökkenti, ami pedig elengedhetetlen a zsírok lebontásához.

A diabetikus csoki nem hizlal.

Tévedés. Cukrot valóban nem tartalmaznak a diabetikus édességek, de jóval magasabb a zsírtartalmuk. Ezért jobb, ha a cukormentes édességeket is csak módjával fogyasztjuk.

A light termékek nem hizlalnak.

- Ez csak az üdítőkre igaz, a csökkentett cukortartalmú italoknak a kalóriatartalma valóban alacsonyabb. De más termékek (pl. joghurt) energiaértékét javarészt a benne található zsír adja, ezért a light finomságokat is csak mértékkel együk!
 

Az alkohol segíti az emésztést.

- Ez sem igaz, sőt, az alkohollal plusz kalóriákat is beviszünk, az alkohol nem a zsírt, hanem a gyomorsavat hígítja fel. Ennek következtében sokkal lassabban emésztjük meg az elfogyasztott ételt.
 

A gyümölcs édes, tehát hizlal.

- Óriási tévedés. Egyrészt, mert a gyümölcsökben található gyümölcscukor úgy ad energiát, hogy közben nem emeli meg hirtelen a vércukorszintünket, másrészt a gyümölcsök nélkülözhetetlen vitaminokkal látnak el. Sőt, van, amelyik a fogyást is beindítja. Tehát fölösleges és veszélyes kiiktatni a gyümölcsöket a fogyókúrás étrendből.
 

Ha kevesebb vizet iszunk, csökken a súlyunk.

- Ez sem igaz, sőt, veszélyes! Ha kevesebbet iszunk, nem a súlyunkból veszítünk, hanem a vízkészletünkből. ezzel a szervezetünket terheljük meg, ráadásul az így a leadott kilók napok alatt visszatérnek. A diéta alatt is igyunk meg naponta legalább két liter ásványvizet.
 

Fogyókúrás tévhitek 2. rész

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés