Barion Pixel
Menü

Jó tanácsok szívünk egészségéért

Sági Zsolt - HillVital
2019. 11. 06. 13:51:00

A szívünk egészségének megtartása érdekében a legfontosabb az étkezés és a testsúly normalizálása.

A bonyolult kalóriaszámláló étkezés helyett próbáljunk meg inkább a reformétrendre áttérni.

Ennek alapjai a következők:

Cukor helyett ajánlott a méz, xilit, eritrit, stevia. Fehérliszt helyett teljes kiőrlésűt válasszunk, de legjobb valamilyen gluténmentes alternatíva. A finomított étolaj helyett használjunk kókuszzsírt. A margarin helyett vaj fogyasztása ajánlott. Köretként krumpli helyett válasszunk barnarizst, bulgurt, hajdinát, kölest, zöldségeket. A lenmagnak nagyon magas a rosttartalma és az omega-3 zsírtartalma is.

Növeljük a friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztását!

Ne teljen el úgy egy nap, hogy nem fogyasztottunk valamilyen zöldséget, gyümölcsöt! De ne gyümölcsleveket, hozzáadott cukorral! A zöld leveles zöldségek közül nagyon jó a káposzta, a fejes saláta, a spenót és a petrezselyem is. Ezek segítenek csökkenteni a szívbetegségek kialakulását. A dió is tele van omega-3 zsírsavakkal. A fogyasztásával csökkenthetőek a gyulladások a szervezetben és így nagyon sokat tehetsz a szíved megóvásáért. A quinoa egy ősi gabonaféle ami magas magnézium tartalommal rendelkezik és segít a szív egészségét megőrizni.

Legyenek „vitamindobozaink”, tele feldarabolt zöldségekkel, gyümölcsökkel. Sokkal könnyebb eszegetni, ha már előre fel van kockázva. Napközben bármikor csemegézhetünk belőle.

Együnk kevesebb szénhidrátot, s lehetőleg olyat, amely hosszan felszívódó. A fehér kenyeret száműzzük az étrendünkből!

Édesített italok helyett igyunk szénsavmentes ásványvizet!

Használjunk olyan edényt az ételek elkészítéséhez, amelybe kevesebb zsiradékra van szükség. Vagy készítsük ételeinket olyan technikákkal, melyek kevés zsiradék felhasználását igénylik.

Minden nap igyunk meg legalább 2-2,5 liter folyadékot! Nyári melegben akár többet is.

Gyermekeinket ne édességgel vagy más egészségtelen étellel jutalmazzuk, inkább gyümölccsel, olajos magvakkal. Vagy jó minőségű csokoládét adjunk nassolnivalónak, és csak étkezés után!

Szívünk egészsége érdekében mozogjunk sokat!
 

Tanácsok a szívünk egészségéért.

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés

VÁRJ! Ne hagyd itt az ajándékod!

Erősödő visszér fájdalmak a meleg idő beköszöntével?! Ha te is visszérpanaszokkal küzdesz, akkor ezt tudnod kell!