Barion Pixel
Weboldalunk annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson cookie-kat használ. Adatkezelési tájékoztató
Elfogadom
Hungarian
English
German
Kategóriák

A hajdina gyógyító ereje és előnyei

2023. 08. 04. 12:57:00 hillvital.hu

A hajdina vagy más néven tatárka igen nagyszerű hatásokkal rendelkezik.

 

A hajdinát nagyon sokan gabonafélének vélik, pedig valójában egy olyan növényről van szó, amely akár 1 méter nagyságúra is képes megnőni és szív alakú levelekkel rendelkezik. Azért vélik sokan róla azt, hogy gabona, mert a lisztes magját a búzához hasonlóan szokás fogyasztani. Ha pedig már itt járunk, akkor nem mehetünk el amellett sem, hogy a búzával ellentétben gluténérzékenyek is nyugodtan fogyaszthatják a hajdinát.

 


Emellett a hajdina gyógyhatásait tovább is sorolhatjuk, így nézzük is, hogy a hajdina mire jó, milyen probléma esetén alkalmazható:

 

Csökkenti a vérnyomást:

A hajdina jótékony hatásai között megemlíthető, hogy képes lehet a vérnyomás csökkentésére, szabályzására. Ennek oka, hogy nagyszerű magnéziumforrás, ami nagyon jó hatással van a vérnyomásra.

 

Szív- és érrendszer:

Mivel szinte minden B-vitamin megtalálható benne ezért nagyon jó hatással van a szív- és érrendszerre. A benne rejlő vitaminok csökkentik a vérben lévő koleszterin koncentrációját.
 

Segíti a fogyást:

Kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a búza vagy az árpa. Gazdag rostban és fehérjében. Serkenti az emésztést, valamint az izomépítést.
 

Csontok egészsége: 

A benne található magnézium jó hatással van a csontokra és a fogazatra. Mangántartalma biztosítja a csontok egészséges felépítését.
 

Májproblémák:

Magas komplex-B vitamin tartalma miatt ajánlott azok számára, akik májproblémákkal küzdenek, és nem fogyaszthatnak cukrot tartalmazó anyagokat.
 

Alacsony vörösvérsejt szint:

Gazdag ásványi anyag tartalma miatt a hajdinával hatékonyan kezelhető az alacsony vörösvérsejt szint.
 

Röviden szólva a hajdina hatásai miatt nagyon egészséges.

A csíráztatott hajdinának nagyon magas a vas-, magnézium és cink tartalma. Könnyebben emészthető és ráadásul a bélrendszer tisztítására is alkalmas. A vegetáriánusok és vegánok is előszeretettel fogyasztják, mivel kiváló minőségű fehérjéket tartalmaz. Egyfajta húspótlónak, vagy a húsból a szervezetbe bejuttatott fehérje pótlására alkalmas. Cukorbetegség, valamint inzulinrezisztencia esetén is bátran fogyasztható, hiszen képes szabályozni a vércukorszintet. Azonban jótékony hatásai itt még nem érnek véget. Képes csökkenteni a vérnyomást, valamint szabályozni a koleszterinszintet is.
 

Rendelkezhet-e a hajdina negatív hatásokkal?

A hajdina káros hatása között megemlíthető, hogy okozhat allergiás reakciókat, amelyek kiütést, viszketést, puffadást vagy más tüneteket okozhatnak.

A hajdina magas oxalát tartalmú, ami olyan vegyület, amely vesekő képződéshez vezethet. Emiatt  azoknak, akik hajlamosak vesekövek kialakulására, érdemes mérsékelt mennyiségben fogyasztani.