Barion Pixel
Menü

Koleszterinszint csökkentő ételek

Egresi Attila - HillVital
2021. 05. 26. 13:27:00

Magas koleszterinszint? Aggódjunk vagy sem? Mi az igazság?

Koleszterin csökkentése articsókával

Amit mindenképp tudnod kell, hogy a koleszterin testünk egyik létfontosságú anyaga. Alapvető építőköve többféle hormonnak. Veszélyessé csak akkor válhat, ha túllép egy értéket. Ezeket az értékeket nagyon könnyen magas szintre emelhetjük, akár egy egyszerű étkezés során is. Ez a folyamat azonban megfordítható, kontrollálható, különböző koleszterincsökkentő ételek segítségével.

 

Egyes ételek megelőzik a koleszterin emésztőrendszerbe való kerülését, megkötik, és egyúttal kivonják azt a szervezetből. Míg más ételek telítetlen zsírokat tartalmaznak, melyek meggátolják a koleszterin felszívódását.
 

Nézzük most meg melyek ezek
 

OMEGA 3-BAN GAZDAG HALAK
Az omega 3 zsírsavak megelőzik a szívrohamot, valamint nagyon jó hatással van az idegrendszerre is. A halak közül is, a lazac jelentősen csökkenti a koleszterinszintet. Érdemes lecserélni a telített zsírsavakat omega 3 zsírsavakra.

 

FOKHAGYMA
Szinte majdnem minden ételbe tehetünk. Ezzel jót tehetünk a koleszterinünkért, hiszen a fokhagyma egy igazi egészségvédő. Nem csak a koleszterinszintet csökkenti, hanem a vérnyomást is, ráadásul megakadályozza a vérrögök kialakulását.

 

OLÍVAOLAJ
Az olívaolaj tele van telítetlen zsírsavakkal, melyek csökkentik a koleszterint. A jó hír az, hogy az olívaolaj felhasználható a főzés egyik alapvető alapanyagaként.

 

FAHÉJ
A legújabb kutatások szerint a fahéj csökkenti a vércukorszintet, és a koleszterint. Csökkenti a triglicerid (a vérben levő zsír mennyisége) szintet.

 

OLAJOS MAGVAK
Rengeteg tanulmány bizonyítja, hogy a dió, mogyoró, mandula és más diófélék mennyire jó hatással vannak a szívre. Kb. napi 50 gramm elfogyasztásával már jelentősen csökkenthető a koleszterin.

 

ARTICSÓKA
Az articsóka javítja a zsíranyagcserét és megakadályozza, hogy a szervezet túl sok koleszterint termeljen. Az egyik leghatékonyabb, főleg a belőle készült teafőzet.

 


További koleszterint csökkentő ételek: brokkoli, halolaj, sárgarépa, citrusfélék, zöld leveles zöldségek.

TIPP: Érdemes sok növényi rostokban gazdag ételeket fogyasztani, hiszen a bennük lévő emészthetetlen rostok megkötik a koleszterint. Ehhez jó választás lehet a népszerű KloroFitt italporunk, vagy a HillVital Articsóka, mely tea formájában csökkenti a koleszterint.

 

 

 

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés

VÁRJ! Ne hagyd itt az ajándékod!

Erősödő visszér fájdalmak a meleg idő beköszöntével?! Ha te is visszérpanaszokkal küzdesz, akkor ezt tudnod kell!