Menü

Ezek a legjobb gyógynövények, ízületi panaszok esetére.

HillVital
2020. 11. 01. 10:43:00

Harsogóan tündöklő színeiben megérkezett hozzánk az ősz, és a napsütötte délutánokon mindannyiunknak jóleshet nagyokat sétálni és mélyeket szippantani az éles-friss levegőből. Ám színes élményeink közepette olykor csak órák múlva fedezzük fel, hogy alaposan átfagytunk a sétánkon, vagy épp a csuklónk és az ujjaink hűltek át az alig fellangyosított home-office-unkban. 
 

Ahhoz hogy ízületeink rugalmasságát idős korunkig megőrizhessük, már fiatalon érdemes melegben tartani a hidegre érzékeny testrészeinket.
 

Persze mi erről hajlamosak vagyunk megfeledkezni, és csak utólag morfondírozni robotszerű, nyiszorgó mozgásunk okain.  Na, de nézzük, mit tehetünk magunkért!

 

Az első a mozgás, akkor is ha fáj!

Nincs jobb gyulladás- és fájdalomcsillapító a gyengéd, ám gondos átmozgatásnál. Ehhez pedig használhatunk helyi vérbőséget okozó illóolaj tartalmú krémeket, amelyeket alaposan bedörzsölve csökkennek a tünetek. Ilyen például a rozmaring vagy bazsalikom illóolaj, a boróka, vagy akár a fekete bors olaja is. Remek házi megoldás lehet, ha a sima testápolónkba cseppentünk 1-2 csepp rozmaring illóolajat, és azzal dörzsöljük be a fájós vagy csak áthűlt részeinket.

 


 

Fűszerekkel az ízületekért

Az ízületek egészségének titka, hogy tartsuk melegen őket. Ebben segíthetnek a melegítő hatású fűszernövények is. A gyömbér például egészségünk téli őrzésében dobogós helyen szerepel. Naponta 1-2 gramm friss gyömbért akár tea formájában, akár pikáns ételeink ízesítőjeként elfogyaszthatunk. Ez megóv bennünket a megfázásoktól, és csökkenti az ízületek fájdalmát is. Használjuk konyhánkban változatosan a szegfűszeget, fahéjat, kardamomot, mustárt, tormát, kurkumát. Utóbbit pedig a komolyabb ízületi problémákkal küzdők beiktathatják étrendjükbe kb. napi teáskanálnyi mennyiségben. A sarki ábécéből beszerzett kurkuma fűszer is kiválóan, hosszútávon használható. A véralvadásgátló gyógyszereket szedők legyenek óvatosak, ugyanis a kurkuma napi rendszeres fogyasztása csökkentheti e szerek hatását!  

 

Három gyógynövény a krónikus mozgásszervi panaszok javulásáért

A fekete nadálytő amellett, hogy a zúzódások, csonttörések hatásos gyógyszere lehet, hátfájás és ízületi fájdalmak, gyulladások csillapításában is hatékonynak bizonyult. A gyökerét, levelét elődeink belsőleg is alkalmazták, de felfedezte a tudomány a májkárosító hatását, ezért ma már csak külsőleg, krém formájában használjuk. A májkárosító vegyületek kismértékben bőrön át is felszívódnak, ezért várandósok és szoptatós anyukák kerüljék el. Mi pedig egy éven belül maximum hat héten át bátran kenegethetjük.

 

Hogy az egyik legismertebb növényünkről is szó essék, napi 2-3 bögre kellemes csalántea fogyasztása (összesen kb. 10 gramm szárított csalánlevélből) szintén csökkenti a reumás, fájós ízületek gyulladásait. Egy két hetes csalánkúra után mindenképp tartsunk néhány hét szünetet.

 

Az ördögcsáklya pedig egy igazoltan hatásos afrikai növény, amelyet kizárólag belsőleg alkalmazunk pl. íngyulladás, ízületi porckopás, reumatoid artritisz esetén. A porított gyökérgumót (kb. 5 gramm naponta) előbb forrázzuk, majd nyolc órán át áztatjuk. Maximum négy héten át fogyaszthatjuk. Aki gyógyszereket szed, ne hagyja el azokat, ám előfordulhat, hogy szedésével párhuzamosan csökkenteni lehet a szteroid vagy egyéb gyulladáscsökkentők mennyiségét. Ha tea helyett inkább étrend-kiegészítőként vagy növényi gyógyszer minőségben vinnénk be, olyan készítményt válasszunk, amelynek hatóanyag tartalma (harpagozid) 50-100 mg között van. 

 

Mielőtt komolyabb étrend-kiegészítő vagy gyógyteakúrába kezdünk, ne felejtsünk el orvossal, gyógyszerésszel vagy egy jól képzett fitoterapeutával konzultálni, hisz bármely gyógynövénynek vagy készítménynek több féle hatása és mellékhatása lehet. Előfordulhat, hogy egy növény egyik bajunkra jó, miközben egy másikra éppen ártalmas.
 

Gyógynövények ízületi panaszokra.

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés