Barion Pixel
Weboldalunk annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson cookie-kat használ. Adatkezelési tájékoztató
Elfogadom
Hungarian
English
German
Kategóriák

Ezek a rejtett tünetek utalhatnak magnézium hiányra

2024. 02. 08. 10:12:00 hillvital.hu

 

A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag a szervezet számára. Hiányát számos tünet jelezheti, azonban a felismerése igen nehézkes. Érdemes figyelni a testünk jelzéseit.
 


Így ismerheted fel, ha magnézium hiányod van. 5 magnézium hiányra utaló jel amire oda kell figyelned!

 

 

1. Migrénes fejfájás
Több okból adódóan is kínozhat minket. Az egyik azonban nem más, mint a magnéziumhiány. A migrénben szenvedőknél gyakran a vér magnéziumtartalmának csökkenése tapasztalható. A magnéziumhiány az izom és idegrostok túlzott ingerlékenységéhez vezet. A következmény: az agyi erek beszűkülnek, ami előidézhet egy migrénes fejfájást.

 

2. Izomgörcsök
A magnéziumhiány egyik jellegzetes tünete a visszatérő izomgörcsök. Ez akkor fordul elő, ha a szervezetben túl magas a kalcium, de a magnézium szintje túl alacsony. Ez leggyakrabban végtagokban fordul elő. Azonban egyes esetekben akár a szemizmokban is jelentkezhetnek.

 

3. Fáradtság
Mivel a magnézium része a szervezet természetes energiatermelő rendszerének, ezért hiánya az energiaszintünket is befolyásolja. A magnézium befolyásolja a hormonrendszert és a vércukorszintet is, melyek nem csak energiaszintünkre, de a hangulatunkra is hatással van.

 

4. Bőrproblémák
Mivel a magnézium szerepet játszik a szervezetben lévő gyulladások csökkentésében is, ezért hiányára többféle bőrprobléma is utalhat. A magnéziumhiány tünetei bőrön megnyilvánulhat például ekcéma, pikkelysömör, rosacea vagy a pattanásos bőr formájában is.

 

5. Alvászavar
Több tanulmány is bebizonyította már, hogy az alacsony magnéziumszint befolyásolja az alvásminőséget is. Ez annak köszönhető, hogy a magnézium hozzájárul az idegrendszer normális működéséhez, ami a pihentető alváshoz elengedhetetlen.

+1

Idegesség, stressz
Stressz, idegesség, feszültség esetén nő a vérben az adrenalin és egyéb hormonok mennyisége, emelkedik a vérnyomás, így a vérsejtekből magnézium szabadul fel. Minél tovább tart azonban ez az állapot, annál gyorsabban ürülnek ki a test magnézium raktárai, hiszen állandósul a magasabb adrenalin szint is. Ez okozza a feszültséget, ingerlékenységet.

 

A hiányzó magnéziumot pótolhatjuk étrendkiegészítőkkel, de ha nem súlyos a helyzet, elég lehet az is, ha odafigyelünk táplálkozásunkra.

Többféle étel és alapanyag közül választhatunk, ízlés szerint. A magnézium elsősorban a sötétzöld színű zöldségekben, citrusfélékben, olajos magvakban és a hüvelyesekben található meg nagyobb mennyiségben.

A tíz legtöbb magnéziumot tartalmazó élelmiszer: spenót, mángold, tökmag, joghurt vagy kefir, mandula, bab, avokádó, füge, étcsokoládé és a banán. 

 

Ha intenzíven sportolunk, nehéz fizikai munkát végzünk, vagy pszichésen nehéz időszakot élünk meg, akkor inkább magnéziumtartalmú étrendkiegészítőkkel tudjuk fenntartani a magnézium optimális szintjét a szervezetünkben.