Menü

Megoldások izomletapadásra krém segítségévél

Sági Zsolt - HillVital
2022. 02. 15. 17:19:48

Az izomletapadás bármely izomcsoportot érinthet, melynek kialakulásáért főleg az egyoldalú, berögzült mozgás, terhelés vagy a stressz felelős.

Milyen megoldás létezik hátizom letapadásra?

A megfeszült hátizmok lazítására végezhetünk különböző gyakorlatokat is. Feküdjünk le a földre háton fekvésbe. A térdeket hajlítsuk be és húzzuk fel a lábakat. Ezt követően a lábakat döntsük balra 10 másodpercig majd jobbra 10 másodpercig. Ez a gyakorlat segíthet a hátizom nyújtásában. Abban az esetben ha a gyakorlat közben fájdalom, zsibbadás lép fel, akkor ne folytassuk tovább. Ennek a gyakorlatnak a célja ugyanis az, hogy kellemes érzést kelt.

Az izomgörcs hátra különböző tünetekkel is jelentkezhet. Ha a fenti módszer nem vált be, akkor érdemes lehet még helyi fájdalomcsillapítókat, valamint jeges borogatást is alkalmazni. Abban az esetben ah a fájdalom nem enyhül, akkor javasolt vele szakemberhez fordulni.

Mi a helyzet gerincsérvvel?

Abban az esetben ha tudjuk, hogy gerincsérvvel van dolgunk akkor az orvossal való folyamatosa kapcsolattartás nélkülözhetetlen. Természetesen nem kell megijedni, hogy rögtön műtétre kerül sor. A legtöbb esetben a hagyományos, nem műtéti módszerek is nagyon jól alkalmazhatóak. Izomlazítókat is használhatunk a gerincsérv izomgörcsre, melyek csökkenthetik a fájdalmat. A gyógytorna szintén nagy segítséget nyújthat a panaszok enyhítésében.

A letapadt izom masszírozására krém, illetve balzsam is alkalmazható.

A letapadt izmok masszírozása önmagában is nagyszerű kezelési módszer. Ha emellett még izomlazító krémet is alkalmazunk, akkor az kifejezetten hatásos lehet. Ilyen izomlazító krém például a Kapsamax Extra balzsam. A benne lévő gyógynövények segítségével az intenzívebb izomfájdalmak, illetve izomgörcsök esetén is enyhülést nyújthat. Ez a krém izomgörcsre nagyon jól alkalmazható, ráadásul természetes összetevőket tartalmaz. Abban az esetben ha izomgörcsre masszázskrém után keresünk, akkor bizony ez egy tökéletes választás lehet.

 

Megoldások izomletapadásra

Egyszerű gyakorlat nyaki izomletapadásra.

A nyaki izomletapadás leggyakrabban a fej hosszabb ideig történő egy helyben, vagy ismétlődő mozgást követően alakul ki. Ilyen lehet például az olvasás vagy a számítógép használat. Ilyen esetben gyakran gyógyszerekhez fordulunk, pedig gyakorlatok végzése, illetve egy kis szünet beiktatása is sokat segíthet. Ilyen gyakorlat például a fej körkörös mozgatása, vagy jobbra-balra billentése. Természetesen a kezelésben masszázs, illetve izomletapadásra kenőcs alkalmazása nagyban segítheti a fájdalom enyhítését.

Az izomgörcs nyakba történő előfordulása akár egy hirtelen mozdulat vagy egy elfeküdt éjszaka után is jelentkezhet. Szerencsére ezek hamar elmúlnak. Ugyanakkor ha igen gyakori az elalvás, akkor fontolóra kell venni a párna megfelelőre való cseréjét.

A lapocka környéki fájdalom.

A lapocka környéki izomcsoportok rengeteg feladatot látnak el nap, mint nap. Ennek köszönhetően túlterhelés, megerőltetés esetén ezek az izmok igen könnyen sérülhetnek, melyeket aztán a legkisebb terhelés hatására is fájdalmas érzetet keltenek. A lapocka alatti izom görcsös letapadása a merevség mellett okozhat még nehézlégzést, szívritmuszavart, valamint hőhullámokat is. A lapocka izomletapadására izomgörcs lazító krém, valamint masszírozás, együttesen hozhat enyhülést.

A felkari izomfájdalom.

A felkar izomfájdalma legtöbb esetben a felkar izmainak túlterhelésére vagy valamilyen sérülés hatására alakul ki. Túlterhelés, azaz valamilyen mozdulat monoton ismétlése vagy nehéz tárgy emelése esetén a felkar gyulladással és fájdalommal reagálhat. Felkar izomfájdalomra házilag alkalmazható módszerek is léteznek. Ilyen például a pihentetés és a borogatás. Szintén szóba jöhet az izomgörcs feloldására krém használata. Ebben az esetben még jobb eredményt érhetünk el, ha megfelelő masszázs keretein belül juttatjuk fel a krémet a fájó pontra.

Bár az izomgörcs karban leggyakrabban a felkart érinti, ez nem jelenti azt, hogy az alkar fájdalma nem fordulhat elő. Az alkari izomfájdalomnak szintén gyakori kiváltó oka a túlterhelés és a sérülés. A meghúzódott izmokat izomgörcs kenőcs segítségével nagyon jól kezelhetjük. Sérülés esetén a kivizsgálás mindenképp javasolt.

Felkar fájdalom

Mellkas környékén fellépő izomgörcs.

A mellkasi izomgörcs egy nagyon kényes téma. A mellkasi fájdalom ugyanis az egyik leggyakoribb oka a mentők riasztásának. Bár számos oka lehet a mellkasi fájdalomnak, mivel felmerülhet életveszélyes állapot is, gyakran ezért hívnak mentőt. Ilyen lehet például a szívinfarktus, vagy tüdőgyulladás, esetleg valamilyen szövődmény. Ennek tudatában mellkasi izomgörcse első körben mindenképp javasolt a probléma orvosi kivizsgálása. Ha tisztában vagyunk a fájdalom okával akkor az otthoni kezelés megkezdése is sokkal könnyebb lehet.

Bordaközt jelentkező izomfájdalom, izomgörcs.

A bordaközi izomgörcs, illetve izomfájdalmak leggyakoribb oka a konkrét sérülések. Ilyen lehet például a sportolás vagy autóbaleset során fellépő sérülés. Ezen kívül bordaközi izomfájdalom előfordulhat azoknál is, akik hosszú ideig nyújtózkodnak a karjukkal a fejük felett. Erre nagyon jó példa a szobafestő. Enyhe fájdalom esetén helyi fájdalomcsillapítók, izomlazítók is alkalmazhatóak, azonban ha a fájdalom erős és nem múlik el néhány nap alatt, akkor érdemes vele felkeresni kezelőorvosunkat.

Derék táján fellépő izomgörcs.

A derékfájdalmat gyakran csak lumbágóként emlegetik. Ennek az az oka, hogy a lumbágó latin eredetű szó, melynek jelentése derékfájdalom. Önmagában nem betegséget, hanem egy kellemetlen állapotot jelent. Kiváltó oka túlterhelés, károsodás, vagy működési rendellenesség. Hirtelen fellépő helyi fájdalom vagy hirtelen mozdulat hatására kialakuló izomfeszülés, mozgásképtelen állapot tartozik a tünetei közé. Derék izomgörcsre igen gyakran a pihentetés, a kemény matracon fekvés, valamint a gyulladáscsökkentő-fájdalomcsillapító és izomlazítók segíthetnek a fájdalom enyhítésében. Ha ez nem bizonyul elegendőnek, akkor szóba jöhet még a gyógytorna is.

Fenék tájon jelentkező izomfájdalom.

A fenék tájon jelentkező fájdalom hátterében gyakran az ülőideg nyomás alá kerülése áll. A piriformis egy izom, amely a farpofák alatt található. Ennek az izomnak a görcsölése, feszülése irritálhatja az ülőideget, amelynek következtében zsibbadást és bizsergést válthat ki. A betegek leggyakrabban a fenék, comb, vádli és a lábfej hátsó részén hirtelen fellépő érzékenységet tapasztalhatnak. A fenék izomgörcsre jó hatással van a jegelés, a fizikoterápia. Emellett javasolt csökkenteni, átmenetileg szüneteltetni a kiváltó mozgásformát.

A comb izomfájdalma.

Ez a típusú izomfájdalom gyakran megerőltetés, sport, labdarúgás vagy például balett esetén alakulhat ki a leggyakrabban. Szerencsére ez a jellegű fájdalom napokon belül enyhülhet. Ennek ellenére a fájdalmat nem muszáj elviselnünk. Comb izomgörcsre is nyugodtan alkalmazhatunk különböző izomlazítókat.

Comb fájdalom

Vádli területén jelentkező izomfájdalom.

A lábszárgörcs a sportolók a kismamák és az idősek körében jellemző. Kialakulásának több oka is lehet. Kimerültség, megerőltetés, keringési zavar, magnéziumhiány. Vádli izomgörcsre nagyon jól alkalmazható a masszázs vagy a meleg zuhany. Azonban meleg zuhanyt semmiképp ne alkalmazzunk ha komoly visszérproblémákkal küzdünk! A kezelésben szóba jöhet méh a magnézium dús étrend is.

Izomcsomók

Az izomcsomókat is érdemes külön megemlíteni. Az izomcsomók nem más mások, mit a test természetes védekező mechanizmusa. Az izmok a túlfeszültség elkerülése miatt kis izomcsomókat hoznak létre. Ezek túlerőltetéstől, sérüléstől vagy stressztől is kialakulhat. Leggyakrabban akkor fordul elő, ha hosszútávon ugyanazt a cselekvést, ugyanabban a testhelyzetben végezzük. Izomgörcs csomóra ajánlott kezelések egyike a masszázs. Ezt nagyon jól párosíthatjuk különböző izomlazító krémekkel együtt.

Összességében a test különböző izomgyulladása krém, valamint masszázs segítségével napokon belül kezelhető. A sportolás következtében kiváltott izomlázra krém használata szintén rendkívül hasznosnak bizonyulhat.

HASZNOSNAK TALÁLTAD EZT A CIKKET?

IGEN
NEM
 

Keresés