Barion Pixel
Weboldalunk annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson cookie-kat használ. Adatkezelési tájékoztató
Elfogadom
Hungarian
English
German
Kategóriák

Mi is az a tofu pontosan? Részletezzük neked!

2023. 08. 02. 13:26:00 hillvital.hu

A tofu egy igen egyszerűen és gyorsan elkészíthető ételalapanyag.
 

Több ízesítésben is kapható: a két leggyakoribb a natúr és a füstölt. Nézzük meg közelebbről de előbb íme néhány fehérjeforrás ami nem hús.
 


Mi a tofu, miből van?

 

Sokan teszik fel a kérdést, hogy mégis miből van a tofu vagy pontosabban miből készül a tofu. A tofu alapanyaga a szója. A sajthoz hasonlóan készül. A szójababból kinyert tejet erjeszteni kell aztán egy jól szeletelhető tömbbé kell préselni.

Először a szójababból szójatejet készítenek, majd a szójatejből a szójafehérje kicsapódásával szójatúrót.

Végül a szójatúróból kipréselik a vizet, és kész a tofu. A tofut szójatúrónak és szójasajtnak is nevezik. Van lágy és kemény tofu. Leginkább ez utóbbit szokták használni, ez a legelterjedtebb.

 

Mi az a tofu?

A tofu egy növényi eredetű élelmiszer, amelyet a szójababból készítenek. Nagyon népszerű az ázsiai konyhában, de világszerte széles körben fogyasztják, különösen a vegetáriánus és a vegán étrendet követők körében. A tofu alapvetően egy fehér színű, lágy textúrájú, enyhén mogyorós ízű élelmiszer, amelyet számos különböző étel elkészítéséhez lehet felhasználni.

 

A tofu hatása az egészségre kifejezetten pozitív.

Ez pedig a szójának köszönhető. Gazdag B-vitaminokban, ásványi anyagokban (vas, kalcium, nátrium, kálium). A szója az egyetlen olyan növényi fehérjeforrás, amely minden esszenciális aminosavat tartalmaz. Ezért teljes értékű fehérjeforrásnak is nevezzük, azaz egyenértékű a húsban található állati fehérjével. Zsírtartalma alacsony, fehérjetartalma magas.
 


Nem tartalmaz glutént, semmiféle tejszármazékot (laktóz, tejfehérje). A szójában található fitoösztrogének pozitívan hatnak az érrendszerre, csökkentik az érelmeszesedést és a csontritkulást. A változókorban enyhítik a menopauza kellemetlen tüneteit, például a hőhullámokat. A konyhában elsősorban húspótlóként használjuk. A tofu alapvetően semleges ízű. Ez alól a füstölt tofu kivételt képez, mert – mint ahogy a neve is mutatja – füstölt íze van.

 

Lehetőleg ne válasszunk ízesített tofut (chilis, pritaminpaprikás, medvehagymás, stb.)
 

A legjobb, ha ezeket frissen adjuk hozzá. A tofu egyébként az egyik legkönnyebben elkészíthető. Morzsolhatjuk, reszelhetjük és szeletelhetjük… attól függően, milyen ételhez szeretnénk felhasználni. A tofut nyersen is fogyaszthatjuk, rakottakhoz, fasírtokhoz kiváló. A darált húshoz hasonlóan kell készíteni. De valamilyen konyhai technológiával elkészítve is rendkívül jól felhasználható. Süthetjük, grillezhetjük, pácolhatjuk, panírozhatjuk…
 

De akár szendvicskrémet is készíthetünk belőle morzsolással-aprítással. Készíthetünk belőle pörköltet is. A füstölt tofu elsősorban sütve nagyon ízletes. A sült füstölt tofu isteni egy brassóihoz is. Persze van olyan étel, amihez inkább a natúr tofu passzol jobban.
 

Tofu a vágódeszkán